Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 7 augusti 2012

Vad jag pratar om när jag pratar om löpning - Haruki Murakami


Det är något speciellt med människor som utövar en sport lite mer än de allra flesta. Haruki Murakami gör det, när han inte skriver böcker. Eller förresten, han verkar göra det för att kunna skriva böcker. Det här är en bok om Haruki Murakami, vad som driver honom och hur han fungerar. Men det är också en bok om hur han tror att löpning fungerar och vad som är så fantastiskt med löpning. Vad jag pratar om när jag pratar om löpning är alltså en blandning av en memoar och någonting annat.

Jag tycker om Haruki Murakamis skönlitterära verk. Jag älskar dem inte, men jag tycker om dem. Däremot älskade jag den här. Den är vackert skriven och lagom lång. Men mest av allt älskar jag nog när människor skriver om vad de älskar, och det märks att det är precis vad Haruki Murakami gör. Det här är en bok som både inspirerar och motiverar. Gillar ni löpning eller vill ni bara veta vad som försiggår i den där författarens huvud? Spelar ingen roll, den går att läsa vilket som!

Inga kommentarer: