Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 9 augusti 2012

Som en fredag, fast det är onsdag.

Hallå! Hoppas allt är bra med er, själv ligger jag och jäser i soffan med en kopp kaffe.
Jag har avverkat 3 av veckans 5 arbetsdagar och nu väntar 2 dagars ledigt emellan. Därför bestämde vi oss för att ha fredag på en onsdag. Till middag gjorde vi egen pizza! Niclas hade en pizzasten som han köpte för massa år sen, vi har inte använt den så mycket eftersom det blev en mindre katastrof förra gången vi försökte (för stora pizzor och pyttelitet kök...). Men nu var det dags igen. Den här gången la vi stenen på grillen och oj vad bra det blev! Jag gjorde en pizza med prosciutto crudo, mozzarella, pinjenötter och ruccola och en med salami, mozzarella, pinjenötter och ruccola. Supersmarrigt och ganska enkelt ändå.

Vi gjorde degen enligt det här receptet (obs, jag behövde ta mer mjöl än vad som stod - men det funkade fint ändå!) och tomatsås enligt det här receptet (det blev lite lite tomatsås, eller det räckte precis men då gjorde jag bara halva degreceptet så att göra en stor sats kan vara bra om man vill vara på den säkra sidan).

Inga kommentarer: