Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 15 augusti 2012

Nya böcker!

Igår hittade jag två fina böcker på jobbet som jag bara var tvungen att införskaffa!

Den ena handlar om amaroneviner (duh!) och hur de framställs. Jag har ju inte hunnit berätta det än men när vi var i Italien åkte vi till en vingård och provsmakade viner. Eftersom Helena (Niclas syster) bara bor ca 45 ifrån Valpolicella, området där man gör de kända amaronevinerna, var det såklart dit vi åkte. Den här boken innehåller massa information om vinet, deras nära släktingar, tillverkningsmetoder och en presentation av några producenter både i det klassiska området för amaroneviner (Negrar) och det utökade området. Perfekt tills nästa gång vi åker dit och ska välja en ny vingård!


Den andra boken är en bok om inläggningar, sylt och saft. Jag har bestämt mig för att lära mig göra lite sånt nu. Vi var och plockade blåbär för några dagar sen så lite sylt skulle jag vilja lära mig att koka, plus att jag är lite sugen på att lära mig mer om hur man gör saft. Så nästa sommar kommer jag förhoppningsvis vara beredd på hur man bäst tar tillvara på allt fint som det bjuds på i våra skogar!



Inga kommentarer: