Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 6 augusti 2012

Väderstad, hamburgare och jobbet igen.

Man kan ju konstatera att uppdateringen under sommaren blir lite sisådär. Vi var hos Maria och hennes föräldrar i Väderstad över helgen. De äger en superfin restaurang där, så har ni vägarna förbi tycker jag att ni gott kan göra ett besök där. Maten är sjukt god och prisvärd! Förutom att äta sjukt god mat besökte vi en helt galet stor loppis i Fornåsa och köpte polkagrisar i Gränna. Kameran blev tyvärr kvarglömd i väskan för det mesta. Men tre bilder utanför Fornåsas loppis blev det i vart fall.

Vi kom hem med en old fashion köttkvarn för 90 kronor. Så idag, efter min första jobbdag, överraskade Niclas mig med hemmagjorda hamburgare. Han hade varit och köpt en gjutjärnspanna för att få dem riktigt bra. Så med högrev som han malt och bröd från Flippin' burgers återförsäljare fick Niclas till fyra hamburgare. Det var på riktigt bland de godaste hamburgarna jag ätit i hela mitt liv. Helt magiskt gott. De bara smälte i munnen! Ska visa hur vi gjorde nästa gång vi gör hamburgare.

Nu ska jag läsa på om Venedig och mysa med den där fantastiske kocken som bor hemma hos mig!




Inga kommentarer: