Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 16 augusti 2012

Onsdagen


Idag blev det jobb mellan 10 och 18. Jag kunde inte somna igår så jag var rätt seg, men det gav med sig fram emot eftermiddagen. Vi fixade fint i butiken och jag fick äran att fixa till bordet med alla kokböcker så det fick en fin höstskepnad. Det är rätt kul det där, att komma på teman och passa ihop saker med varandra. Ibland är det synd att vi inte har fler småutrymmen att göra det på, så att man skulle kunna få ihop massa småpaket med olika teman. Nog om det. Efter jobbet var det så himla varmt och fint väder ute så jag och Niclas åkte till Trollan för att bada. Det är galet hur lite vi har varit där i sommar. Tidigare har vi alltid picknickat och badat där åtminstone 10 gånger per sommar, i år har vi nog bara varit där två gånger. Men så har det ju inte varit något superväder heller. Det var inte ens vidare varmt i vattnet nu, fast ett dopp blev det ändå. Efter att ha suttit i kvällssolen ett litet tag åkte vi hem för att fixa middag. Egenmalda köttfärsbiffar med fetaost och sallad blev det. Vi passade även på att öppna olivoljan från vingården vi var på i Negrar, Valpolicella. Mums!

Vet ni vad, jag känner mig inte det minsta klar med sommaren än. Så himla trist och tråkigt att den är på väg att lämna oss. Helst av allt vill jag bara hålla den om midjan, sätta hälarna i backen och hålla emot allt vad jag orkar medan den försöker streta sig iväg.

Inga kommentarer: