Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 16 juni 2011

Jag ska bara och sen ska jag.


Idag köpte jag med mig Leila Lindholms bok A Piece of Cake. Jag har suktat efter den så himla länge nu så det var lika bra. Nu kliar det i bakfingrarna. Jag planerar listor med saker vi ska köpa när vi köpt ny lägenhet, som baguetteplåtar, genomskinliga glasburkar till alla kakor jag ska baka och en ordentlig kavel. Jag drömmer om hur jag ska stå där rosig om kinderna med en plåt chokladbaguetter i ugnen, med gamla program av Sommar i p1 i bakgrunden. I sovrummet ska jag ha ett stort skrivbord där jag både syr, ritar och bloggar. Oj, vad kreativ jag ska vara. Som en lägenhetsversion av Underbaraclara. Ibland glömmer jag liksom bort att man inte behöver allt det för att vara kreativ. Varför inte bara sätta igång? Jag ska bara och det ska bara inhandlas duger inte som argument. Men vad skönt det är att skjuta fram det och få drömma litegrann.

Inga kommentarer: