Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag!

Idag känns det som om jag inte hann med någonting. Fast när jag tänker tillbaka så hann jag med en hel del. Plugga, städa badrummet, städa köket, dammsuga, baka bröd, sticka och ta långpromenad. Men dagen sprang verkligen iväg, trots att jag gick upp vid halv nio. Tur att jag är ledig imorgon också! Niclas kom hem redan vid halv fem idag eftersom han började tidigare imorse och fick sluta tidigt, så vi tog en långpromenad tillsammans. En hel mil fick vi till!

Eftersom våren tydligen har blivit inställd satte jag igång att lära mig sticka idag. Hoppas på att det ska bli en halsduk. Det här projektet ska jag verkligen avsluta också. Har äntligen börjat med någonting som känns som att det ligger på min nivå, när virkar vill jag alltid göra så svåra grejer så det brukar sluta med att jag ger upp. Men nu så!

Jag provade även att baka ett nytt bröd idag, ett med kaffe och tranbär. Jäklar vad gott det blev! Fast jag fick improvisera lite med mjölet för vi hade bara vanliga korn och inte matkorn hemma. Så skållningen som jag skulle göra blev lite knäpp. Jag var nämligen tvungen att koka kornen, så de 100g matkorn man skulle ha i skållningen blev inte riktigt rätt för mina 100 gram korn innehöll väldigt mycket vätska efter kokningen och vägde därför därefter. Men det gick. Brödet blev väldigt fult dock, så jag bjuder inte på en bild. Det får bli till nästa gång, när jag rättat till mina misstag.

Eftersom jag fixade med brödet imorse blev det en sen frukost, men då kunde jag passa på att använda de torkade tranbären jag hade över från skållningen till brödet. Till det blev det rooibos vanilj från Kung Markatta, mitt nya favorit-té!

Igår när jag kom hem så låg det ett påskägg och väntade utanför dörren! Det var från Esset & Tessan som tack för att vi åkte och handlade alvedon till lille William när Esset var bortrest och Tessan var hemma själv med en febrig Wille. Alltid kul med påskägg och de hade plockat massa lakrits, surisar och Niclas favoritgodisar!





Inga kommentarer: