Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 18 mars 2013

Baka bröd!

Nu har jag gett mig den på att jag ska lära mig att baka massa gott bröd. Fick för någon vecka sen igång en rågsurdeg och har bakat några bröd sen dess, och fler lär det bli! Är ju lite krångligt det där med att hålla koll på jästider och inte förstöra bubblet i degen. Tur att det är kul också. Inget slår ju doften (och smaken) av nygräddat bröd. Känslan av att det är ditt eget nygräddade bröd som står och väntar på dig är rätt oslagbar den också. Jag använder Martin Johanssons bok Enklare bröd just nu, men ska testa lite bröd från hans nya bok Bröd och pizza också. Jag älskar att de är så tydliga och enkla att förstå för en nybörjare. Rekommenderar dem varmt! (Jag kan inte rekommendera hans första bok Surdegsbröd, men endast av den anledningen att jag inte hunnit införskaffa den än!). Nedan bjuder jag på ett av förra veckans bröd.






Inga kommentarer: