Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

måndag 4 februari 2013

Måndagsstrul

Skitmåndag. Åtminstone den första halvan. Började med att bussen tog tio minuter längre tid än vanligt så att jag missade den tidigare tunnelbanan och tunnelbanan som jag måste hinna med och fick ta den efter, sen åker den såklart jääääättelångsamt så att jag har yttepyttelite tid på mig att ta mig till salen där vi ska vara. Så jag får springa dit och eftersom det är så kyligt fick jag svårt att andas efteråt, satt och pep ett ganska bra tag (ja, jag måste kolla upp min andning snart). Svettades gjorde jag också. Precis sådär man inte vill börja en ny vecka. Sen hade vi en himla långtråkig föreläsning innan jag äntligen kunde möta upp Ida för en varm choklad och ganska mycket prat. Feminism, familj och framtid diskuterades.

Efter det mötte jag upp Niclas för att handla skidhjälm och skidglasögon till honom. Vi ska upp till fjällen på torsdag så han behövde det. Jag har tjatat på honom i flera år att han ska köpa hjälm, så nu lyssnade han äntligen. Jag skulle också behöva nya skidglasögon och ny skidjacka, men jag får klara mig med pappas och Niclas gamla grejer så länge. Nästa år kanske. Skulle vilja köpa egna skidor också så att det inte blir så dyrt varje gång man är uppe. Jag åker ju ganska bra fortfarande så det skulle verkligen inte vara bortkastat med egna saker. Börjar Niclas plugga kanske vi kan åka en vecka till mormor och morfars stuga nästa vår.

Nu blir det té och en liten frukttallrik innan läggdags!

Inga kommentarer: