Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 19 juni 2012

Resultat!

Idag har jag hängt med Alexandra hela dagen! Vi fikade på Café String, promenerade på söder och kikade på fina kläder. Jag gick hem med en playsuit från Twist&Tango och en klänning från Monki. Det blev helsvart, igen. Men det känns som jag och jag trivs i det, så varför ändra?

Vi fick betygen på våra tentor idag och jag är så nöjd! Jag jobbade mycket i maj, nästan deltid om man ser till lönen som kom, och är så stolt över att jag lyckades få det betyget jag fick. Lite surt att jag bara var 2 poäng ifrån nästa nivå, men jag vänder på det och är stolt över att jag var så nära med tanke på tiden jag la ner. Nästa termin kommer jag förmodligen inte jobba lika mycket och hoppas på att jag kommer känna mig mindre stressad och mer lugn med hur jag pluggar och hur jag lär mig.

Jag har alltid haft problem att acceptera något annat än det allra bästa och det har verkligen inte alltid varit till min fördel. Många gånger har det brutit ner mig mer än vad det hjälpt mig när jag ska uppnå något. Rädslan för att inte lyckas har tagit över envisheten som behövs för att lyckas. Nu har jag verkligen bestämt mig för att det inte ska bli mitt liv igen. Jag ska sätta mig själv först och arbeta med att vara nöjd. Det innebär inte att jag kommer nöja mig med något sämre utan att jag vill vara nöjd när jag har satsat.

Men nu ska jag njuta av mitt sommarlov och sommarliv på riktigt. Bara njuta, ha roligt och ta det lugnt. Imorgon firar jag med vin!


Min playsuit från twist&tango. 

Inga kommentarer: