Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 26 juni 2012

Spring i regnet

Nu när kroppen har lugnat ner sig lite efter den där sista stressmånaden har jag känt att det är dags att ta tag i träningen igen. Jag sprang en sväng igår och idag var det dags igen.

Regnet slog mot rutorna men jag bestämde mig för att det inte var något som skulle hindra mig. Så jag gav mig ut. I lurarna hade jag Jo Nesbös sommarprat. Det är perfekt att springa till sommarpratarna, försvinna in i någon annans liv för en liten stund. Många tycker att det är pest och pina att springa när det är småkyligt och regnigt. Jag skulle nog säga att det är bland det bästa som finns. Inte så varmt att man störs av det, men inte så kallt att man fryser. Man känner inte att man svettas och jag känner mig i alla fall lite starkare än alla andra. Sen är det förbannat vackert på något sätt.

Jag springer verkligen inte snabbt, jag måste nog säga att det går extremt långsamt, men jag springer i alla fall. I helgen skulle jag vilja införskaffa nya löparskor att alternera med. De jag har är nämligen lite små för längre distanser (fötterna svullnar ju så). Riktiga träningskläder ska också införskaffas, men det är en senare utgift.


Inga kommentarer: