Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 28 juni 2012

Kråkflickan - Eriksson, Axlander-Sundquist


ÄNTLIGEN - en bokrecension! Så tänker ni säkert nu. Jag vet att jag har varit jättesnål med recensioner. Det beror i ärlighetens namn på att jag varit dålig på att läsa i år. Eller kurslitteratur har jag ju läst, men vem har egentligen lust att recensera "Arbetsrätten - en översikt" på 300 sidor? Inte jag i alla fall.

Men nu så! Idag la jag mig och sträckläste Kråkflickan efter jobbet. Det tog 2,5 timmar så var den färdig. Det går ju fort när det är lättlästa och spännande deckare. Vad jag tyckte? Jovars. Jag har hört kunder på jobbet tala så varmt om den så jag blev nog liiite besviken. Alltså, den var superbra. Men det där lilla extra fanns liksom inte för mig. Jag tyckte inte alls den var så rå och "äcklig" som vissa hade antytt. Ibland var den till och med lite rörig. Men som sagt, mycket spännande! Jag gillar tanken med en deckargåta som inte tar slut helt och hållet för att boken gör det och jag kommer definitivt läsa de andra!

Inga kommentarer: