Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

tisdag 24 april 2012

Ändrade planer

Idag hade jag verkligen velat vara hemma och plugga i det fina vädret. Med tanke på att jag ofta jobbar hela helgen är det så skönt att få ha dagar hemma i lägenheten även om jag har saker att göra. Men det gick inte. Eller jo, jag var hemma till halv tre för sen skulle jag iväg på en föreläsning. Den här föreläsningen hade blivit inställd fyra gånger tidigare och jag var rätt opepp på att gå på grund av det. Föreläsningen i sig verkade viktig så det var därför jag tvingade iväg mig, men jag tappar nästan all respekt för en föreläsare som ställer in så många gånger. Idag tappade jag resten av den respekten, han dök nämligen inte upp och hade inte heller ställt in i förväg. Amanuensen kom efter ett tag och berättade att han inte fick tag i honom samt att det hela var av personliga skäl. Fortfarande sjukt irriterande för mig som åkt dit bara för den föreläsningen.

Men! Jag satte mig i solen med några vänner och snackade skit i stället! Sen mötte jag upp Niclas och vi åkte hem. Vi kikade in hos Esset och Tessan som jobbade för fullt i deras nya lägenhet och det blir hur fint som helst!

Sen stack vi iväg på en kort löprunda. Med kort menar jag typ 3 km. Niclas måste träna upp sitt knä långsamt och jag tyckte det var skönt att komma ut lite. Jag testade även att springa barfota de sista 200 metrarna, himla kul! Jag skulle gärna köpa ett par fivefinger till sommaren, det ser så himla skönt ut när Niclas springer i sina. Planen blir nog att köpa ett par fivefinger och ett par lättviktsskor till. Mina Kinvara är jättesköna men lite små vid längre distanser då mina fötter svullnar en del.

Till middag blev det kycklingsallad med mozzarella. Jag stekte även sugarsnaps i smör och saltade rejält som vi sen åt till, sjuuuhuhuukt gott!

Nu har jag precis tagit en dusch och ska snart krypa ner i sängen med en kopp té.

Inga kommentarer: