Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 2 maj 2012

En helg till!

Hallå igen! En hel helg har gått. Vilken tur med vädret vi har haft!

Jag jobbade både lördag och söndag och gick i skolan på måndagen men tisdagen var jag minsann ledig! I lördags efter jobbet cyklade jag och Niclas iväg till hans mamma för att äta middag och dricka lite vin med henne och Jacob. Det var supertrevligt och vi satt kvar och pratade till klockan var halv tolv och det var dags att cykla hemåt. Så skönt att kunna cykla därifrån, fick verkligen sommarkänslor i kroppen. I söndags efter jobbet gick vi över till Esset och Tessan som bjöd på grillat som tack för att killarna hjälpt dom att renovera och flytta! Så sjukt gott med grillat, jag och Niclas ska köpa en egen liten grill att ha på balkongen. Här får man nämligen ha det, så i sommar blir det grillade majskolvar och hamburgare!

Måndagen var inte så himla spännande, jag och Niclas var hemma och tog det lugnt på kvällen och jag njöt av känslan att få sova ut dagen därpå. På tisdagen var vädret kanonfint och vi bestämde för att bjuda in oss själva på fika hos Calle & Annika ute på Stenslätten. Vi hängde där hela eftermiddagen och njöt av det härliga vårvädret.

Idag var ju vädret om möjligt ännu bättre! Vi hade gruppövningar imorse och jag var sådär nöjd med mitt beslut om att gå dit, misstänker att det inte ger mig så mycket. Efter det hade vi frågestund med den läraren vi ska hålla vår munta inför och vad ska jag säga, jag är livrädd. Har hört så mycket sjuka saker om honom och dagens frågestund bekräftade bara misstankarna. Usch, det här kommer att bli jobbigt. För att dämpa ångesten bestämde jag mig för att sitta utomhus och plugga på eftermiddagen. Det var ett bra val kan jag ju säga. Nu när jag inte måste vara inomhus och jobba på dagarna tänker jag definitivt vara ute så mycket det bara går! Efter några timmars plugg och en kall cola light i solen var det dags att bege sig hemåt. Jag och Niclas sprang en kort vända innan maten och jag övade lite mer på att springa barfota. Det är en väldigt speciell men härlig känsla och jag ska absolut göra det fler gånger.

Här kommer lite bilder från Stenslätten










Inga kommentarer: