Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 24 april 2011

Saucony Kinvara

Jag fick en riktig spark i baken efter att ha läst ut Born to Run och kände att nu är det dags att slänga ut mina klossar till skor. Jag ska försöka gå över till mer minimalistiska varianter som låter min fot och mina löpsteg utvecklas precis som dom är gjorda att göra. Saucony's Kinvara ska vara en bra sådan sko, Niclas har ett par som han är sjukt nöjd med. Tanken är att jag ska köra en liten övergångsfas och alternera mellan dom här och mina klossar ett tag. Sen ska jag försöka spara ihop lite slantar så jag kan köpa ett till par lätta skor (det är ju faktiskt bra att kunna byta emellanåt). 

Vi beställde skorna från Wiggle, en engelsk hemsida, och där var de ungefär 450 kronor billigare än i butik! Precis när Niclas hade beställt skorna upptäckte han att det fanns en rabattkod på 15 % som man kunde uppge (den kom upp på deras startsida ett tag efter att vi beställt). Han mailade och frågade om det var möjligt att få rabatten fast skorna redan var beställda - och det var det! Ett stort plus till Wiggle för enormt bra service!

Återkommer om skorna när jag har testsprungit dom!

Inga kommentarer: