Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 5 september 2010

Långpass


Idag sprang vi tillsammans. Ett långpass skulle det bli, och det blev det också. Ungefär 1 mil, och hela jag värkte efteråt. Speciellt mina stackars fötter. Jag skulle vilja att någon gav mig pengar till ett par extra löpskor att alternera med. I början på året när jag var helt ny på området kunde jag inte förstå varför man skulle behöva flera par. Jag kunde inte ens förstå att man behövde köpa speciella skor för olika fötter. Det är väl bara att köra på?

Jo, tjena. Jag fick jätteont i fötterna efter varje träning och en lättare benhinneinflammation kom som ett brev på posten (antagligen för mycket träning för snabbt i kombination med dåliga skor). Den här terminen tänker jag ta det lite försiktigare. Därför kommer jag fortsätta med mina 30 minutare någon vecka till, eventuellt med något intervallpass extra, tills kroppen klarar av mer belastning. Sen ska det till mer fokus på styrkan också, men det har jag redan berättat om. Stark och uthållig är höstens och vinterns ledord!

Inga kommentarer: