Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 5 december 2012

Snösnösnö!




Idag har jag varit insnöad. Vaknade tidigt imorse och såg att busstrafiken gick med förseningar. Med tanke på prognoserna bestämde jag mig att stanna hemma och inte ens försöka ta mig till skolan. Ett bra beslut visade det sig, för en timme senare var all busstrafik i Nacka/Värmdö inställd. Så jag tittade lite på nyhetsmorgon innan jag somnade om igen. Ganska mysigt faktiskt. Det är ju lite det man drömmer om när det är skitväder ute. Att bara få dra täcket om sig och sova vidare. Har tittat på Bones hela dagen, druckit té, pluggat lite och tittat ut genom fönstret på all snö. Det är sjukt mycket snö. Jag har tyckt synd om Niclas som har kört runt i stormen hela dagen. Vi var ute och skottade litegrann nu på kvällen, för av någon anledning har plogbilen bara plogat halva vår innergård, den halvan som vi inte bor på. Men det var flera som var ute och hjälptes åt så nu går det att ta sig fram i alla fall. 

Lite tråkigt att jag missade löpträningen idag bara. Får ta igen det imorgon om det går. Måste beställa träningskläder att ha utomhus nu också. Egna vintertights, dubbskor och ett extra lager att ha under tightsen. Fryser nämligen ihjäl om rumpan och låren trots superbra underställ och Niclas vintertights. Hittade det här paketet på Add Nature och om dom får in tightsen i min storlek blir det absolut ett köp för mig. Jag har verkligen bestämt mig för att köpa ordentliga kvalitetssaker nu för det är något jag önskar att jag har varje vinter och aldrig unnar mig. 

Bilderna är ifrån ett-tiden ungefär. Det är mycket mer snö nu...





Inga kommentarer: