Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 12 februari 2014

Det här med sömn.

Jag har ofta ganska svårt att somna om kvällarna. Jag är ju lite av en nattmänniska, men det är nog inte det som är problemet. Det spelar ingen roll om jag sovit 4h eller 9h en natt, när jag ska sova tar det ändå väldigt lång tid. Så nu får det bli ändring på den saken. Jag har ställt ett larm på mobilen som ska ringa halv elva måndag-torsdag kväll. Då är det meningen att jag ska plocka ihop allt inför morgondagen och göra en kopp té. Sen ska vi lyssna på ljudbok tills det är dags att släcka. Under den tiden är det dator- och mobilförbud för min del, jag har tänkt sticka. Förhoppningsvis hjälper det mig att somna fortare. Jag tänker mig att hjärnan och kroppen fått tid att varva ned ordentligt då. På sikt kanske jag blir mer av en människa med normal dygnsrytm. Att somna efter 01 en vardagskväll är oftast inga konstigheter för mig.

Inga kommentarer: