Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 1 december 2010

Fan också.

Jag känner mig så frustrerad just nu. Det är som ett stort spretigt taggtrådstrassel inuti mig. Ge mig lite verklighet, en uppgift, någonting som får mig att känna mig dedikerad, effektiv och levande. Någonting som inte innebär att plocka undan i köket, fixa middag, diska, bädda sängen, dammsuga. Jag vill inte. Jag hatar det. Det är så in i helvete tråkigt och jag vill bara spy. Jag vill jobba, helst av allt vill jag jobba när alla andra jobbar och slippa ångesten av att alltid jobba när alla andra är lediga. Jag vill inte ha ångest när jag upptäcker att pengarna tar slut fortare än fortast och jag vill kunna planera mer än en vecka framåt. Jag är så fruktansvärt trött på det här nu. Riktigt jävla less. Men vad hjälper det att klaga egentligen, och vad ska jag göra istället? Kanske är jag bara omogen och töntig som inte kan acceptera att det är som det är. Men det är ju inte det här jag är gjord för.

1 kommentar:

Ida sa...

Även om du inte vill plugga heltid så skulle du väl kunna läsa en kurs? Det kanske ger lite mer "mening" till vardagen om du förstår vad jag menar? Annars kommer du iaf definitiv få uppgifter att göra!