Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 11 februari 2015

Wild - Cheryl Strayed



Dags att damma av mina bokrecensioner igen...känner mig väldigt ovan och det blir nog lite hafsigt, men det är kul att titta tillbaka på!

En av böckerna jag köpte i London var Wild av Cheryl Strayed. Ni vet den där som handlar om Cheryl Strayed vars mamma dog för ett antal år sen varpå hon tappade fotfästet och bestämmer sig för att vandra PCT alldeles själv. Jag kommer antagligen se filmen och som vanligt vill jag ha läst boken först. Jag började läsa den när vårt flyg blev inställt och vi fick vänta en timme extra på nästa (ja, tur att det inte blev längre) och sen läste jag hela resan hem, och fortsatte läsa så fort jag kom hem från universitetet dagen efter och sen var den slut (plats för ledsen smiley här). Jag älskar den här typen av böcker. När människor utmanar sig själva och tar på sig helt galna uppdrag. Det får mig att bli pepp på att ta mig an nya utmaningar i sann "kan dom så kan jag"-anda.

Jag tyckte Wild var välskriven på det där sättet att jag stannade upp emellanåt och läste om vissa stycken för att de var så fina. Jag föreställde mig hur häftigt det måste vara att vandra PCT och hur vacker naturen måste vara, men nu när jag tänker tillbaka blir jag osäker på om det verkligen var sådär jätteomfattande miljöbeskrivningar? Men det kändes verkligen som om man var där med henne. Något annat som jag tyckte om var att det inte var en superhurtig beskrivning (tänk typ "och så vandrade jag på helt utan erfarenhet och allt var så perfekt och allt blev fantastiskt och visst hade jag problem men det var ju ingenting man inte kunde råda bot på med positivt tänkande!") utan att det gnälls en hel del, det begås en hel del misstag och hon var kanske inte sådär supersjälvständig ändå. Överlag en 4 av 5 skulle jag säga, jag var helst fast i Cheryls öde under de 2 dagar det tog mig att läsa den och finns det något bättre?

Inga kommentarer: