Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 28 oktober 2011

Välkommen hem - Johanna Lindbäck


Jag berättade ju att jag inhandlade Välkommen hemdito och igår läste jag ut den.

Välkommen hem handlar om Sara som kommer hem efter ett utbytesår i London. Hon tror att allt ska vara som  vanligt när hon kommer hem. Att hennes förra kille Mattias ska prata med henne som vanligt igen, att hans syster Bella ska sluta titta så konstigt på henne. Men allt blir inte som vanligt och i ren desperation börjar Sara på jujutsu, som Adrian också går på. Adrian som bor i porten bredvid hennes, som alltid retas men som ändå får henne att känna sig lite gladare.

Johanna Lindbäck skriver mysig kärlekslitteratur för unga. Det är så skönt att de flesta av hennes böcker handlar om normala tonåringar med normala problem. Man läser ut hennes böcker ganska snabbt, med en bra känsla i magen, men jag känner inte superduperstarkt över just den här. Jag gillar hennes karaktärer supermycket och storyn också. Men jag fastnade mer för till exempel Typ min brorsa, men missförstå mig inte, den här var supermysig och bra. kanske en trea av fem.

Inga kommentarer: