Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 21 januari 2015

Ny kokbok!

I sann januarianda införskaffade jag den här boken. Det hela började egentligen med att jag testade ett recept på glass som man gjorde på fryst banan och kakao en kväll när jag var riktigt sugen på någonting men inte hade något hemma (ni vet hur det kan vara). Så jag slängde ihop den och det blev...asgott. Jag som alltid varit sjukt skeptisk till allt som är en nyttig variant av något annat. Jag har alltid tyckt att så fort man ska göra någonting till något annat än vad det är. Chokladglass som man ursprungligen gör på ägg, socker, grädde, mjölk, choklad osv. till en variant med bara fryst banan och kakao liksom. Men som sagt, jag gillade det faktiskt. Och det där med att det kändes rätt okej att äta den framför tv:n en torsdag var ju också rätt skönt. Så jag blev lite intresserad av att testa annat, vilket ledde till att jag införskaffade den här. Den verkar både enkel och har snygg layout. Stort plus för att den inte kör på några konstiga ersättningar till socker, typ agavesirap.

Det här blev kanske lite "babbligt", det jag vill ha sagt är egentligen bara att är man intresserad av att testa något nytt så tipsar jag om den här.


Inga kommentarer: