Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 26 februari 2012

En helg som kom och gick

Vilken härlig helg! Igår jobbade jag hela dagen och sen begav vi oss hem till Marie och Co. (gamla vänner till familjen) vi skulle nämligen överraska Marie som fyllde 50 år! Så himla roligt, hon såg ut att bli superglad när vi kom in och sjöng för henne. Så kul att träffa Julia också, hon pluggar till frisör nu och jag tror det kommer passa henne superbra. Jag ska definitivt prata med henne när jag behöver fixa håret nästa gång, och alla frisyrer hon kommer kunna göra på mig till fester...ojojoj!

Idag sov vi ut och fixade lite hemma, sen kom mormor och morfar på besök. De hade nämligen inte sett våran lägenhet än. Det verkade som om de gillade den och det gör mig alltid lika glad när folk komplimenterar lägenheten, jag tycker ju så himla mycket om den. Mormor och morfar hade även med sig någonting som var inslaget i en sjal till mig och Niclas. Mormor sa att det var jätteroliga godisar och bad mig öppna, så när jag knyter upp bandet kring påsen visar det sig att den är fylld med tiokronor! Gissa om vi blev glada! Nu ska vi nog ta och investera i ett av två svindyra sängbord.

Efter det tog vi en sväng till Sickla. Vi köpte två nya kuddar till soffan. Stora, gammelrosa, kuddar blev det. Vi ska köpa några fler som matchar i lite olika storlekar. Det är skönt att få in lite färg i vardagsrummet, och som det verkar nu så håller vi oss till en diskret rosa ton. Det går ju att byta så lätt om vi tröttnar framåt hösten. Åh, jag har så mycket planer för lägenheten, hade man pengar så... Om det är någon som har tips på mysiga ljuslyktor och ljusstakar i silver så får ni gärna hojta till. Jag skulle vilja bryta av det lite futuristiska med lite lantligare, tyngre, saker utan att det känns "shabby chic"-aktigt.

Efter Sickla svängde vi förbi Jonas och Emma och tog en fika, sen var det middag hos Niclas mamma. Nu på kvällskvisten har jag tagit ett glas rött och läst tidning på iPaden. Smidigt värre, kan inte förstå att jag inte använt den mer tidigare.


Inga kommentarer: