Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 18 september 2013

Jag ringer mina bröder

Jag har börjat lyssna på ljudböcker när jag stickar och virkar, ett ganska effektivt sätt att kombinera två sysslor. Häromdagen lyssnade jag klart på Jonas Hassen Khemiris bok Jag ringer mina bröder.

Den handlar om en ganska ung student med invandrarbakgrund under tiden efter en bilsprängning har ägt rum i Stockholm.

Jag gillade verkligen den här boken. Den kändes intressant, aktuell och lite skrämmande. En fin bok om hur vi behandlar varandra, hur vi vill bli behandlade samt fördomar och hur de påverkar oss. Hamadi Khemiri som är uppläsae gör ett fantastiskt jobb, det kändes nästan som om jag lyssnade på en pjäs. Han byter ton och sätt att prata på så himla skickligt, vilket kanske att jag tyckte ännu mer om boken än vad jag gjort om jag läst den.

Inga kommentarer: