Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 30 juni 2013

Helgen!

Vilken fantastisk helg det blev! I fredags blev det pizzamiddag och sen åkte vi till Sickla för att se Man of Steel på bio. Jag tyckte det var för mycket slagsmål, till och med Niclas höll med mig om det fastän han gillade den mer än vad jag gjorde. Lördagen var fullspäckad. Först var vi ute på Dalarö för att vara med på Axels dop, vilket var superhärligt! Vädret var alldeles lagom bra (vilket innebär att det inte var för varmt, fast ändå soligt) och maten de fixat var fantastisk. Så vi hängde där ett bra tag sen var det bara att åka hemåt för att slänga på sig en annan outfit och springa mot bussen. Vi skulle nämligen till Pernillas 30-årsfest ute vid Frescati.

Vilken fest sen! Det var mingel i kvällssolen, snittar och middag med kaffe och avec efteråt. En del lekar och spel också. Åh, jag måste berätta en rolig grej! För att veta vem man skulle ha som partner under frågesporten och vem man skulle ha till bordet skulle man kasta pil på ballonger. I ballongerna låg en lapp med ett namn på en figur i ett känt "par", sen skulle man leta upp sin "partner in crime" så att säga. Det var 37 personer som kastade pil, så det var många ballonger, killarna siktade på blå och tjejerna på gula. Jag fick "Obelix" och skulle därför leta upp Asterix. Det visade sig att Asterix var Niclas!!! Haha, vad är oddsen för det liksom?! Kul var det i alla fall, jag som inte kände supermånga och kan tycka att det är ganska jobbigt med bordsplacering (mest för att jag är så osäker på nya situationer). Efter kaffet och avecen öppnade de baren, jag drack några jättegoda mojitos som Anders gjorde till mig och vid två-tiden begav vi oss hemåt. Vi kom i säng vid halv fyra så jag var lagom trött när klockan ringde halv elva imorse.


Vi skulle nämligen på brunch! Perfekt när man är lite bakis-trött och hungrig :)
Jag drack en latte, åt massa god mat och avslutade med en kall cola light med massa is! Så jäkla gott! Ett stort tack till Urban deli i Sickla som ordnade så att vi kunde använda presentkortet jag fått av Niclas trots att det egentligen inte fungerade. Niclas hade blivit felinformerad när han köpte det, Sickla kunde tydligen inte ta emot presentkort än, men det löste sig jättebra.


Efter det körde vi en lång shoppingrunda. Jag hittade två par skor, ett par byxor, ett par shorts och en strandklänning. Niclas köpte massa shorts, skjortor och t-shirtar samt ett par skor. Så himla skönt att gå runt i lugn och ro och bara kika på saker. Niclas blev inte ens uttråkad när jag kollade på kläder, vilket han alltid blir annars ;)


Hoppas ni har haft en härlig helg! Och att ni orkade ta er igenom det här mastodont-inlägget, haha.


Inga kommentarer: