Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 13 juni 2013

Att hinna med och när det inte blir som man tänkt sig

Jag är helt slut. Den här veckan blev inte riktigt som jag tänkte mig. Jag skulle egentligen inte jobbat någonting, sen skulle jag komma in och jobba en dag för att bli vän med det nya systemet på jobbet och det hela slutade med att jag jobbar onsdag till fredag. Låter inte så farligt, och det är det väl egentligen inte, men när man var beredd på en ledig vecka blev det en liten omställning. Å ena sidan är det kul och jag vill jobba massor så att jag verkligen kan njuta under de veckorna jag och Niclas är lediga tillsammans. För tyvärr är det enklare att slappna av helt när man vet att pengarna räcker till. Å andra sidan har jag längtat efter att sitta hemma och bara göra ingenting, ge mig ut och springa, läsa böcker länge, baka bröd, virka och sticka. Sen vill jag förbereda inför midsommar. Vi ska göra glass, lägga in sill och försöka baka något slags bröd. Helst skulle jag vilja göra någon slags rolig snaps, men det är nog att hoppas på för mycket.

Ibland kan jag förbanna mig själv litegrann för att jag alltid vill göra allting från grunden. För vad enkelt det vore om jag bara kunde nöja mig med att köpa färdigt. Fast sen är ju känslan av att ha gjort någonting själv ganska obetalbar och jag vill kunna. Jag vill vara en sådan människa som inte tycker det är jobbigt att baka eget bröd, lägga in egen sill, sticka vantar till vinter och så. Men var finns tiden? Ibland kan jag verkligen förstå att människor kan vara hemmamän/fruar hela sitt liv, så mycket idéer - så lite tid. Ge mig ett hus på landet, en stor tomt och lagom med pengar så ska nog även jag kunna gå hemma rätt många år.

Inga kommentarer: