Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 16 juni 2013

Att behöva andas

Jag skrev tenta i måndags, det är helt galet, för det känns som en halv evighet sen. Sen har det varit jobb, jobb, jobb. Ja, alltså jag har jobbat tre dagar denna vecka. Det låter ju inte mycket för världen, jag vet det. Men jag har även varit sjuk sen i tisdags. Halsontet som jag vaknade upp med har vacklat litegrann men bytts ut mot rinnsnuva, nysningar, huvudvärk och en stor trötthet. Jag vet inte riktigt varför heller, men just nu är jag så himla trött. Jag känner ett väldigt stort behov av att komma iväg, att andas. Så i lördags åkte vi ut till Nore för att lägga oss på madrasser i solen, lyssna på gamla avsnitt av sommar i p1, läsa och vila. Jag somnade en timme i eftermiddagssolen till ljudet av havet och vaknade upp av att Niclas kom ut med ett glas kall pepsi max och lite chips. Justja, sa jag att vi åt sillunch med öl i solen också? Sen kom kvällen, vi grillade, drack ett glas rött vin och kollade på en halvdålig romantisk komedi på fyran. För att det bara finns 4 kanaler på landet. Jag älskar varje bit av det. När vi väntade på passbåten som skulle ta oss hemåt kände jag bara att nej, jag vill inte! Vi stannar här! Men det går inte, just nu i alla fall. Men om 1,5 månad då jäklar ska vi hänga i skärgården. Cykla mountainbike, vila i solen, äta god mat och bara andas ut.

Inga kommentarer: