Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

torsdag 13 september 2012

The Storm of Swords - George R.R. Martin



Guuud vad lång tid det har tagit för mig att läsa den här. Den kändes oändlig med sina ettusennågonting sidor. Jag tyckte dessutom att den kändes ganska seg den första halvan och kände liksom att det inte hände så mycket. Sen gav jag mig fan på att läsa klart den och läste den sista halvan på två veckor. Oj, vad den blev mycket bättre. Superspännande och flera gånger var jag tvungen att googla lite snabbt innan läggdags för att ta reda på om det verkligen var som jag trodde (kunde inte läsa vidare pga. tidsbrist och kunde inte hålla mig till kvällen efter!).

Precis som alla andra har ju jag mina favoritkaraktärer. Jon, Arya och Tyrion får mitt hjärta att klappa lite extra fort. Sansa har också vuxit lite i mina ögon, precis som fina Samwell. Daenerys däremot. Nja...tyckte hennes avsnitt var ganska trista. Davos också. De avsnitten lästes ganska snabbt måste jag erkänna, allt för att få komma vidare till mina favoriter!

Nu ska jag hugga in på fyran, efter att jag har läst klart Gardells nya!

Inga kommentarer: