Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 16 september 2012

Helgbestyr

Den här helgen har det varit full fart! I fredags åkte jag hem till Emelie för att hjälpa henne handla och fixa, det vankades nämligen tjejmiddag (och vin!). Vi åt pasta carbonara, vitlöksbröd, ostbågar, chips och choklad till flera av oss fick ont i magen och pratade ännu mer. Det var första gången jag var i Emelies lägenhet i Årsta och den var riktigt mysig. Hennes kök är nyrenoverat och jag blev lite avundsjuk. Även om vårt kök är fräscht och fint finns det ingenting som slår att få bestämma själv tycker jag! Niclas kom och hämtade mig vid halv tolv, han hade varit hemma och bakat bröd hela kvällen.

I lördags var det jobb som gällde. Det var mycket folk trots att det var kanonväder ute så dagen gick fort. Vi hade fått ett läsex på Jonas Gardells bok som jag hade första tjing på och eftersom jag var gräsänka kvällen till ära lånade jag med mig den hem. Den gick på några timmar så ni kan förvänta er en recension inom kort!

Ikväll har vi varit hos Jonas & Emma på filmkväll. Anna, Martin och Jacob var där också. Fargo blev filmvalet och den var väl ganska bra, men knäpp. Eftersom jag jobbade hade jag och Niclas köpt med oss sushi, tusan vad gott det var! Jag måste lära mig göra den syrade ingefäran själv.

Imorgon ringer vardagen på klockan igen så nu ska jag passa på att slösurfa ett tag innan det är dags för sängen!

Inga kommentarer: