Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 7 september 2012

En dålig dag som blev bra


Den här dagen började verkligen jättedåligt. Jag sov inte bra och var trött när jag gick upp. Det blev en seg morgon innan jag skulle bege mig till skolan. De senaste dagarna har jag varit utan pengar på grund av att jag köpte mina kursböcker i måndags och trots att pengarna har dragits från mitt konto ligger reservationen kvar. Så på vägen till skolan ringde jag banken för att försöka lösa det, vilket dom bara kunde göra innan helgen om bokhandeln faxade lite information om köpet till dom. Så innan min föreläsning går jag dit för att fixa det och tycker att det hela borde gå rätt enkelt eftersom jag har mitt kvitto och kontoutdraget så det enda de behöver göra är att hitta kvittokopian i deras system och faxa in informationen. Problemet är att dom inte vill hjälpa mig för att dom inte tycker att det är deras problem, och dessutom vet ingen hur man gör. Så efter att ha stått och argumenterat där ett tag och känt mig dum så får jag gå därifrån utan någon hjälp alls. Jag var så ledsen och arg! Så jag var tvungen att sätta mig ner och gråta ut innan jag kunde gå till föreläsningen. Det var inte så mycket pengarna, för trots att jag bara har 100 kronor på mitt konto nu så löser det sig, utan att jag kände mig så felbehandlad.

Efter skolan träffade jag en gammal gymnasiekompis och vi satt och pratade i flera timmar om det mesta, det var verkligen supertrevligt. Där vände mitt humör litegrann. Sen när vi kom hem gjorde jag och Niclas pizza som blev hur god som helst. Dessutom kommer Tessan och Esset över med lite godis till mig för att Tessan hade sett på twitter att jag var ledsen! Så himla gulligt, jag blev verkligen jätteglad. Det är sådana här saker som vänder dåliga dagar till bra dagar!

Nu ska vi snart se ett till avsnitt av Suits (som verkar sjukt kul, speciellt om man pluggar juridik - haha) men innan dess ska jag läsa lite i Storm of Swords och kika klart på alla bloggar.

Hoppas ni har en fin fredag!

Inga kommentarer: