Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

söndag 29 juli 2012

Ur vulkanens mun - Helena von Zweigbergk


Jag var lite sugen på att läsa en relationsroman efter allt kriminalande i och med Victoria Bergman-trilogin och eftersom Helena von Zweigbergk precis kommit ut med fortsättningen till Ur vulkanens mun och jag har läst massa fina recensioner av den tänkte jag att det här var ett bra läge att ge sig på första delen.

Ur vulkanens mun handlar om Anna och Mats, make & hustru, föräldrar och söndertvättat kärlekspar. Man får följa deras vecka på Sicilien tillsammans med barnen. En resa de har unnat sig för att hitta tillbaka till varandra. Men går det verkligen? Förhållandet är på väg att rasera och ur Annas perspektiv får man se hur två som en gång var lyckligt förälskade nu kämpar för att upprätthålla en normal konversation utan att bråka med varandra.

Den här boken alltså. Ont i magen får jag. Helena von Zweigbergk är så skicklig på att beskriva det där söndriga. När båda försöker och inte försöker, för i den här boken är det ingens fel och jag kan inte hitta någon som jag "hejar" på. Den här boken är väldigt bra, den får en att tänka till och värdesätta det man har (och kanske ger den vissa ett obehagligt/välbehövligt uppvaknande?). Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer: