Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

lördag 19 maj 2012

Frrredag!

Vilken härlig dag! Jag vaknade redan halv nio av mig själv, det har typ aldrig hänt förut. Vi somnade i och för sig vid tolv igår kväll, var första gången på länge det också. Vi gjorde i ordning god frukost, lyssnade på musik och tog det lugnt innan vi begav oss in mot staden. Niclas skulle köpa nya jobbskor och sen kikade vi på lite inredning i nya Mood-gallerian.

Vi köpte juice på Juiceverket också. Min mojito apple box-juice var supergod och Niclas smoothieliknande juice var också jättegod. Inredningen är häftig och väldigt "ruff" men musiken var alldeles för hög för att sitta där och dricka, det gick knappt att höra vad den andre sa. Trist, men det kanske finns de som gillar det också.

Sen blev det en snabb sväng till IKEA för att inhandla gardiner, gardinskenor och spegel till hallen. Niclas köpte byrån från MIO som vi hade kikat på igår så nu är hallen snart klar! Det blir så himla fint. De rosa gardinerna som vi ville ha var slut, så vi köpte vita i väntan på de andra. Nu ska bara en lång gardinkappa inhandlas för att täcka persiennerna och dess fästen! Jag älskar att känna hur vårt hem växer fram!

Agneta och Jacob var här på middag också. Vi grillade (ja just det, en grill inhandlades häromdagen också!) lax och sparris och åt det tillsammans med sugarsnaps och sallad. Sjukt smarrigt. Jag och Niclas hade köpt massa goda ostar och fikonmarmelad till efterrätt så det dukades också fram. Vi hade även köpt ett vitt vin från Stoneleigh (som jag drack på lakritsprovningen) som var riktigt bra.

Jag har faktiskt hunnit med lite plugg idag också! Ska köra ett litet race nu så att all arbetsrätt är utläst och klar tills på måndag då det är dags att förbereda muntan och börja med övningstentor samt familjerätten. Det blir två hektiska veckor nu och jag känner mig ganska stressad, men får hela tiden påminna mig om att jag får vila sen!

Nu ska jag krypa ner i sängen och kika lite på tv innan det är dags att sova!

Inga kommentarer: