Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

onsdag 14 mars 2012

Inredning

Jag tycker om vår lägenhet så himla mycket. Men det är en hel del kvar att införskaffa. Drömmen är att slipa golven och måla dem vita, vi ska se vad det kostar men det är ju inte direkt prioriterat. Det har verkligen varit en dröm för mig att ha vita golv, så vi får se hur det går. Vi måste sätta upp duschvägg i badrummet och byta blandare först. Sen ska vi fixa i ordning i hallen där vi behöver köpa en fin byrå, pall och spegel.

I vardagsrummet ska vi byta soffbord så småningom, sätta upp gardiner och tavlor samt bygga bokhylla. I sovrummet saknas det spegel, ett sängbord, skrivbord och stol, överkast och kuddar. Jag har en liten dröm om att bygga nya garderober med fina skjutdörrar men det är också lågt prioriterat. Jag tror verkligen att det skulle göra så mycket för rummet. Jag har tittat på lite olika lösningar för IKEA passar inte riktigt i höjden, alternativet är att platsbygga och det kostar ju en del. Jag vill ha dörrar som går upp till taket för att få en känsla av höjd och inte göra av med bra förvaringsutrymme.

Sen vill jag ha knallgula prydnadskuddar i sovrummet, men hittar inga alls. Det är även supersvårt att hitta färgglada dynor till stolarna i köket, vi vill ha lite pastelliga färger eller eventuellt något knalligt. Jag var inne på att köpa fårskinnsdynor, men det passar bättre till den kyliga delen av året och nu vill jag ha in sommaren och våren!

Gardinerna som ska in i vardagsrummet ska vara rosa med en genomskinlig vit gardin framför och sen en kappa ovanpå det som går över fönstrena för att täcka persiennerna och fästena för persiennerna. Det hela ska sättas upp på gardinskenor som gör att man kan ha tre stycken gardiner utan att det blir meckigt om man ångrar sig.

Jag älskar som sagt lägenheten, men ibland önskar man att pengarna räckte till lite mer. Titta och planera kan man ju alltid göra. Kollar blocket gör jag också! Om det är någon som har tips på vita byråer som inte är djupa (40-45cm) eller fina stolsdynor (ej shabby chic!) så kan ni väl säga till.

Soffbordet vi vill ha fast vi vill ha det större på 105 cm i diameter, från Bruka Design

Ett till sånt här sängbord ska vi köpa!

Spegel från IKEA som ska upp i hallen och ev. i sovrummet. 

Det här ska fungera både som mitt skrivbord och sideboard i sovrummet, från IKEA. 

Pall från Rusta till hallen. 

Inga kommentarer: