Follow this blog with bloglovin

Follow You Really Got A Hold On Me

fredag 18 juni 2010

Inte ris, pasta, potatis. Vad äter man då?

Eftersom jag har insett hur min kropp reagerar på snabba kolhydrater har jag valt att undvika att välja det som tillbehör till maten. Det betyder inte att jag utesluter det. Jag äter ju som sagt bröd till maten ibland och ibland blir det sushi eller pasta till maten. Men jag tänker på att välja rätt och rätt mängd. För pasta är en av mina favoriter, men blir det verkligen mer gott om jag äter 3 portioner istället för en halv?

Nej, istället har jag valt att äta sallad. Massor av sallad. En sallad kan ju göras på massor av olika sätt, och jag tycker att man kan göra lite som man vill. Det här är onsdagens sallad. Den innehåller tomat, gurka, paprika, sallad (ruccola, spenat, isberg, lite allt möjligt), avokado, pumpafrön, solrosfrön, svarta bönor och halloumi. Igår använde jag mozzarella istället. Som dressing har jag olivolja och vitvinsvinäger, samt kryddor. Jag har två från Renée Voltaire som är supergoda! Bönorna är bra för att de innehåller mycket protein vilket leder till en ökad mättnadskänsla.

Inga kommentarer: